In de businessunit Agile Projectmanagement werken zo’n 25 collega’s. Dit zijn (Manager) Product Owners en PMO’ers. Samen managen wij de volledige project managementportefeuille binnen Stater. De Product Owners geven leiding aan de scrumteams, de PMO’ers ondersteunen de Product Owners met planningen en rapportages. In onze project managementportefeuille zitten veranderingen vanuit klantwensen – maar bijvoorbeeld ook wijzigingen door nieuwe wet- en regelgeving.
Samen leiden we alle veranderingen binnen Stater in goede banen. Komend jaar speelt verdere digitalisering een grote rol in onze businessunit. Steeds meer hypotheekverstrekkers introduceren voor hun klanten een online hypotheekplatform. Ook de introductie van de Europese Privacy Verordening (EPV) betekent voor Stater een ingrijpende change. De (Manager) Poduct Owners en PMO’ers bewaken de planning en voortgang van changes en houden contact met de stakeholders.
“Sinds mijn start bij Stater in 2014 heb ik diverse functies bij verschillende business units gehad. Ik ben destijds begonnen bij Operations, groeide door naar een staffunctie, werkte een tijd als Consultant en ook een periode als Demand Manager. Als Product Owner ben ik momenteel verantwoordelijk voor de backlog van een aantal scrumteams. Mijn team realiseert vernieuwende producten, zoals online portals en apps.